Oldalak

2010. május 2., vasárnap

Anyák napi terítők

Nem tudom, ki hogy van vele, de én odavagyok a turkálók lakástextil részlegéért.
Olyan kincseket találni ott, hogy még! Már ágyneműt is szeretek összeválogatni, egymáshoz illő, bár nem egy garnitúrából származó darabokat, vagy dupla ágyra való huzatot találni jó mintával, amiből simán varrhatok egy normál ágyneműre való teljes készletet, és még marad is belőle foltosnak.
A kedvenceim azonban a következőhöz hasonló érdekességek, amelyekből minden egyes darab felér egy kis foltvarró egységcsomaggal, mert egy-egy minta több léptékét, vagy változatát vonultatják fel.
Ezt a tulipános szépséget is eredetileg ágyneműnek választottam ki, de a megvarrása váratott magára, és mivel van elég váltás ágynemű huzatom, ez most más felhasználásra került, anyukám kis asztalára készült belőle pár terítő.
Első blikkre egyszerűen akartam megoldani, ahogy a nagy virágos változatnál ebben is maradtam, és volt tervem még a közepes virágokból egy kétsoros, függőleges futóra is, mikor Kriszti mondta, hogy anyukánk foltosat szeretne.





Így áttértem a legkisebb, kockással kombinált mintára. A 3x3-as egységei ideális blokknak látszottak a terítő méretéhez, bár meg kell, hogy mondjam, a minta tervezője nem centiméterben dolgozott. A minta valamelyik színével akartam kombinálni, így elmentem fehér, vagy levélzöld vásznat vadászni, végül persze mindkettővel felpakolva tértem haza. A sárgát kihagytam, mert a kockás részben sok van belőle, és a 3x3-as blokkokat is úgy szabtam ki, hogy a fehérrel kombináltba több kockás, a zölddel kombináltba pedig több virág kerüljön.





Amikor már megvarrtam a csíkokat, kedvem támadt volna a kétfélét kombinálni, és ahhoz már jó lett volna néhány sárga négyzet is. Ahogy Kriszti mondta, mikor elmeséltem neki, foltvarró "betegség", menet közben azon agyalni, hogy hány másféle módon lehetne még variálni, amit varrunk.





De a lényeg, hogy időre elkészült mindhárom terítő, és még maradt is csomó virágos anyag, úgyhogy most már azon gondolkozom, mit varrjak belőle, ami felkerülhet a Meskán a boltunkba.






Addig is, míg kitalálom,

BOLDOG ANYÁK NAPJÁT MINDEN ANYUKÁNAK!!! (No meg az apukáknak, mi ugyanis évek óta egyszerre apák napját is tartunk ilyenkor)




Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése