Oldalak

2022. május 13., péntek

Újdonságok a konyhában meg néhány folt

 Kenyérsütéshez vettem egy kaukázusi kefírt, de végül megmaradt, ezért kerestem hozzá receptet. Egy fánk tűnt jó választásnak (recept itt):

Finomnak finom volt, isteni könnyű a tészta, jó az íze, de a külső rész nekem irgalmatlan sok olajat beszívott. Ha megsütöm még egyszer, tán teszek rumot a tésztába...
Ami viszont maradéktalan siker lett, az a bolognai-helyettesítő zöldséges tészta volt. Olasz fűszerezésű paradicsomszószba kevertem majdnem készre főzött karfiolt, brokkolit és zöldbabot, összefőztem egy kicsit, aztán kifőzött tésztával összekeverve sütöttem rajt pár percet. Zsófi falta és az apja is két tányérral evett... Jó, nem volt teljesen vega, két virslit is belekarikáztam azért. :o)

A másik, ami szintén telitalálat lett a rakott krumpli új verziója. Van benne héjában főtt krumpli és kemény tojás, ahogy az eredetiben, de főtt kolbász helyett darált húsból curry fűszerrel és tejföllel készült ragu terül el a közepén, a tetején sok tejföl és kevés reszelt füstölt sajt:

De mivel ez egy varrós blog, mutatok minden más közben készült kilenc blokkot is a szövetes halomból:

Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése