Oldalak

2014. augusztus 10., vasárnap

1:1

Három receptet kaptam pénteken Krisztitől, mikor írtam neki, hogy ajánljon sós muffint, mert bográcsgulyás partira hívtak szombatra, és pogácsát ígértem, de ugye, a sütőm elég szelektíven működik együtt velem. Két receptet találtam ígéretesnek, Kriszti még egyiket sem sütötte meg, tehát vaktában próbáltam ki.
Egyik egy sörös muffin volt, amí  ugyan ízre marhajó, viszont az istennek sem vált el a papírtól, úgy kellett lerágni őket, ezt tehát valószínűleg nem fogom sütni újra.
A másik viszont egy egyszerű, és finom, no meg kiadós pogácsa volt, kelt tésztából. Én megdupláztam az élesztő mennyiségét, hogy gyorsabban megkeljen (a gyors pizzatésztából kiindulva), meg is tette, a gáz tetején, amíg a gaz sörösök belesültek a papírjukba. Utána az előírt 3 centinél még vékonyabbra is nyújtottam, kiszaggattam, megsodorgattam, és így tök jól belefértek a kisebb fajta muffinos tepsi gödröcskéibe. Aztán meg jól felemelkedtek és kidőltek sülés közben, szerintem isteniek lettek, látványra, és ízre is.

Egy adagot a "nagy gödrös"-ben is sütöttem, azokat nem kellett kisebbre sodorgatni, jól néztek ki azok is:
Ez meg itt a receptje:

Kelt muffin

5 dkg élesztő, 10 dkg cukor, 5 dl tej, 1 kg finomliszt, 10 dkg vaj, 2 kiskanál só, tojássárgája.

Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, a liszttel és a felolvasztott vajjal összedolgozzuk, és megkelesztjük. Ezután belisztezett gyúródeszkán 3 cm vastagra nyújtjuk, majd pogácsaszaggatóval karikákra vágjuk. Egyenként kicsit megsodorjuk és a muffinformák mélyedéseibe tesszük. Tetejüket tojássárgájával megkenjük. Előmelegített sütőben, közepes lánggal 30-35 percig sütjük.

Ma csak girosz lesz, tehát varrogathatok tovább...

Folt. köv.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése