Oldalak

2013. május 11., szombat

Sült gomba

Ha unod a gombát...
Vagyis sokkal inkább ha nincs kedved a szüleid által szedett gombából már megint gombamártást főzni...
Na szóval, az nálunk úgy megy, hogy gombaszezonban édsapa és édsanya szednek nekünk gombát (meg magunknak is), de mi nem vagyunk azok a gombalefagyasztós népek, mert szeretjük, de csak frissen.
Ellenben szezonban sűrűn érkeznek a szállítmányok, így, hogy ne legyen unalmas, mindig másképp készítjük el. Személy szerint én (Kriszti) a gombalevesért nem vagyok oda, de szeretem pörköltnek, mártásnak, bolognai spagettiben, pizzán (csakis az itthoni gombát), fasírtban, fincsitésztában (tejszínes-sonkás-gombás penne).
Jamie Oliver ezen műsorát már többször is láttam, gondoltam kipróbálom az első receptet.
Kevés módosítással persze. :o)


Az én elkészítési módom úgy szól, hogy felforrósítunk kevés olajat, beledobjuk a megpucolt, és felvagdalt gombát, bőkezűen megszórjuk kakukkfűvel és rozmaringgal, aztán megvárjuk, míg elfövi a levét, amit kienged magából. Ekkor szórunk rá kevés!!! sót (mindig elsózom a gombát) és egy darab vajat. Aztán, mikor úgy gondoljuk készre sült, otthagyjuk kicsit a kikapcsolt, de még forró tűzhelyen, és mire ránézünk ilyen gusztára pirul. :o) Mert a véletlenek néha a kezünkre játszanak.
Annyira egyszerű és annyira nem a szokásos gombaétel, némi kenyérrel tökéletes vacsora.

De mivel ez nem gasztroblog, legközelebb valami varróssal...



Folt. köv.

2 megjegyzés:

Megjegyzés küldése