Oldalak

2013. január 9., szerda

Tervezz

Azt hiszem, a Sew We Quilt blogon olvastam, hogy "Ha nincsenek saját terveid, akkor  mások tervének leszel a része",  hát ez stimmel.

Krisztinél úgy történt, hogy amíg tétován nézelődött a lehetséges új varrnivalók között, befogták cukrászkötényt varrni. A cukrászkötény nagyon praktikus, de uncsi, egy téglalap, hosszú-hosszú kötővel, még kép sem készült róla, mert feketéből készült, és hamarabb elvitték, minthogy ideális feltételek adódtak volna a fotózáshoz.

Én pedig a vasárnapi ebédet  nem találtam ki elég gyorsan, így aztán megkaptam feladatba, hogy vegyem használatba a már egy ideje a fiókban kallódó régimódi krumplispirálozót, és gyártsak duci krumplispirálokat, meg kifúrt krumplikat, amikbe aztán remekül lehetne fasírtot tölteni.
Kissé szkeptikus voltam. Így néz ki a szerszám:





A bal oldali végét kell a krumpli hosszanti végébe nyomni, majd tekerni-tekerni-tekerni, míg a túlsó végén ki nem jön. Aztán a kivágott spirált kicsalogatni, mint egy csavart. Így néznek ki (a keveréstől kissé megtört) spirálok, jelen esetben tepsiben sütve, csilis fűszerkeverékkel megszórva:




Legközelebb olajban is sütök ilyent, jól néz ki, és nem tart sokáig előkészíteni sem. A kifúrt, majd megtöltött krumplikról sajnos nem készült jó kép, aztán meg hamar el is fogytak, biztos nem akartak fényképezkedni.

Mellékesen összedobtam egy adag gesztenyés muffint, és egy tepsi pórés-virslis-tejszínes tésztát is (említettem már, hogy ha hétvégén beszabadulok a konyhába, túlpörgök?):

De most már saját terveinknek is nekiindulunk...

Folt. köv.

3 megjegyzés:

Maris írta...

Királyul néz ki az a krumpli! Valami más alakzatú, de hasonló funkciójú izé nálam is van a fiókban, de még sose próbáltam ki :-D

Ági írta...

Ilyen krumplipriálozó nekem is van, de a maradékból mindig krumplipüré készült. A töltött az jobbnak tűnik, de nem jutott eszembe eddig :-( Mára már van egy komplett kézikészülékem amivel spirálhoz hasonló akármiket lehet a krumpliból kivájni, csak mára már nem sütök annyi sültkrumplit. De készülékem van :-)) ?? :-((
Ági

Kathy írta...

Na meg ilyen "szerszamot" sosem lattam, de a krumpli tenyleg kiraly! :)

Megjegyzés küldése