Oldalak

2012. július 27., péntek

Kettős látás

Nem a meleg hatása, csak Zsuzsi elsodródott szabásnál az ikresítés irányába... :o) Ezért ebből a mintamix-es vászon kislányruhából mindjárt kettő is készült, más színű szoknyarésszel, minden egyéb részlet egyforma:


Hátul a szoknyarészbe nyúló cipzár segíti az öltöztetést, és széles övből köthetünk igazi csajos masnit:



Máris a meskán, párban.

Ha már benne voltam a varrásban, hamar előkaptam egy maradékot, ami felnőtt szoknya levágott alja, bőséges szélességgel ahhoz, hogy nem egy, de mindjárt két kislánynak elég legyen lapszoknyának. Mivel egyik keresztlányom nagyon jóban van az unokatesójával, aki vele egyidős, ebből most ők kapnak egyformát.

Gyerekeknek pillanatok alatt megvarrható ez a fazon, mert nem szükséges szűkítés, vagy egyéb formázás, csak a derékbőség másfélszerese, egyenes téglalap alakban, a szükséges hosszal. Ha csak a kis hölgy nem popsiban gazdag, akkor viszont némi gumi a derékban máris megoldja a formába hozást. :o)

Ezután már csak jó hosszú pánt kell, amivel elszegjük a tetejét, és kétoldalt kötővé varrjuk a túlnyúló részeket.

Úgy emlékeztem, hogy a második "vad" anyagunknak széles fehér csík van a szélén, abból terveztem szabni a kötőket, de az a fehér csík bizony az első vad-on volt, így színes pántot kaptak a szoknyácskák, ami nem is baj, tekintve, hogy az alapszínűk sötétkék:

Párban várakoznak, míg elkészül még két rövidnadrág melléjük, szintén maradékból:


Folt. köv.

4 megjegyzés:

Borga írta...

Édesek ezek a kisruhák!Hasonló lapszoknyát(térdig érőt) meg magamnak terveztem varrni épp a napokban:)

Bejus70 írta...

Bírom, hogy csak úgy ripsz-ropsz szabsz-varrsz és már kész is van két(!) komplett gardrób! Ennyi idő alatt én max. kiválogatom a cérnákat...
:-(

a Matula ikrek írta...

Borga: hol az a lapszoknya, had lássuk! ;o)
Bejus: a szabás javát a Zsuzsi végzi ám helyettem, időnként kapok egy nagy szatyor kiszabott cuccot, nekem már csak össze kell varrni. A lapszoknyákhoz meg egy levágott szoknyaaljat csak el kellett felezni, tehát kb. 40 cm szabás volt benne. :o)

Hegemony77 írta...

Nagyon csini minden!

Megjegyzés küldése