Oldalak

2010. július 17., szombat

Részemről kész!


Ahogy a cím mutatja, részemről kész a takaró.

Rákerült a keret, csak egész keskeny, hogy meglegyen a 150x190 cm-s, tervezett méret. Némi keresgélés után végül a mellette látható vásznasdobozomban találtam egy vékony, turkálós ágynemű maradékot, aminek a farmerkék színe, és kockás mintája tökéletesen passzolt, és az anyaga sem túl vastag ahhoz, (szerencsére,) hogy ne lehetne összevarrni a puplinokkal. Öt-öt centi körben, és micsoda optikai tuning!

Íme hát a kész mű:







Vagyis csak majdnem kész, mert a tűzés Zsuzsira vár... Olvastam már bérsteppelő lehetőségekről, persze eddig csak küldöldi blogokon... de minek nekem bérsteppelő, ha a tesóm ingyen is megvarrja helyettem? Vuháhá! Na jó, az igazság az, hogy én nem szeretek steppelni, Zsuzsi meg elvállalja helyettem. Cserébe én gombot és gomblyukat varrok neki, ha kell, vagy végeérhetetlen szegéseket vállalok át. Hát erre (is) jó egy ikertestvér hasonló érdeklődési körrel!!!

Visszatérve a MŰ-re, mi renitens módon sokszor utólag steppeljük a takaróinkat. Nekünk bevált, bár nem mondom, hogy nem macerás néha...

Az előlap elkészülte után kiszabunk ugyanakkora hátlapot, és műszálas flízt, majd színt színre fordítva összevarrjuk, kifordítjuk, láthatatlan öltéssel (hogy annak mi a hivatalos neve???:o) ) bevarrjuk a nyílást, aztán letűzzük a szélét, és utána jön a tűzés. Mivel nem tűzzük agyon, mint az eredeti quilt-eket szokás, nem okoz gondot az anyag gyűrődésmentes elsimogatása sem. Mivel a flízből a jobb szerkezetűeket vesszük, ezért nem kell túl sok rögzítés. A tapasztalat mondatja velem, hogy a varrásvonalak letűzése is bőven elég, eddig még egy ilyenben sem mászott el a töltelék mosás, vagy erős igénybevétel során sem.

Persze szép, és tiszteletet érdemlően munkaigényes a teljes felület steppelése, de a renitensek (mi) úgy gondolkoznak, hogy annyi idő alatt inkább varrnak egy másik takarót.

Itt pedig még két - közelebbi és még közelebbi kép:









Ha Zsuzsi is végzett vele, majd megmutatjuk a hátulján, a szerintünk elégséges tűzést is, és szerencsés esetben, hozzájárulásával még talán a tulajdonost is a takarójának örülvén...



Folt. köv.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése