Oldalak

2015. július 24., péntek

Misu óvodába megy

Tehát kell neki ovis takaró.
Misunak a Five little monkey jumping on the bed (öt kis majom ugrál az ágyon) a kedvenc mondókája, hát megpróbáltuk ehhez alakítani a takaróját.
Elébb kiötöltük, hogy legyen a név és egy nagy majom a minta, de aztán sikerült beszereznem egy mintájában majmokat (is) tartalmazó anyagot, így "könnyítettem" a saját dolgomon, de akkor persze már kerüljön nyugodtan öt maki felvarrásra, mégiscsak annyi ugrál az ágyon, vagy miszösz.
Hogy a bevasalás után mennyivel nem volt egyszerűbb mégse kivágni öt kis piszkafa kezű-lábú majmot, azt a fantáziátokra bízom, de a végeredmény igazolta az elképzelést:
Itt a terv a vasalódeszkán:


Gombostűzés közben már a háttéranyagon:


De közben ünnepeltük az ikrek szülinapját így muszáj volt áfonyás sütit sütnöm:


Azért sikerült felvarrogatni a rátéteket gomblyuköltéssel. Ez se egy óra alatt készült el. :o)


Következő lépésben konzultáltunk Sarah-val, hogy egy széles...


vagy két keskeny keret övezze-e a középső részt:


A feltekert képnél már látszik is, hogy az egy széles, ámde annál vidámabb szinezetet adó keret lett a kiválasztott:


Bár eredetileg én a foltos-két keskeny keretre hajlottam volna, be kellett látnom, hogy egy ovishoz ez a vidám, világos szín illik:


Mikor az előlap kész lett, kiszabtam a flízt és a hátlapot, vasaltam rá nyolc vonalat, ami 24 nagyjából egyforma kockára osztja, aztán a padlón térdelve belekanalaztam 24 mini biztostűt, hogy tudjam steppelni. A kanalazást szó szerint kell érteni: egy kiskanállal a bal kézben segítjük a jobb kéz által átszúrt biztostű bezárását. Fotó nem készült, harmadik kezem nem lévén. :o)


Ez a rész már hét közben készült, amikor is a dögmeleg ellenére ebédelni kell. Én a héten csak efféle gyors megoldásokban gondolkodtam, mint a szikkadt kenyér alapú pizza:


De a főzés mellett csak elkészült a tűzés is. Itt már a köztes állapot látható, amikor is a kockásra steppelt hátlapot összevarrtam az előlappal, kifordítottam, és az előlapon a keretet követve varrtam még két kör tűzést:


A kész Manusz takaró öt kicsi majommal:


Kinagyított képen talán látszik, hogy a felirat alatt és felett még 6-6 ponton varrtam sűrű cikkcakkal egy-egy rögzítést, ami a hátlapon futó vonalak kereszteződései fölé esik.
Bár ez most nem egy összetett foltmunka, azt hiszem, mégis elég látványos lett, valamint kellőképp mozgalmas.
Viszont máris indulok, beavatok egy fekete vásznat, mert újabb rendelést kell elkészíteni, azzal...


Folt. köv.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése