Oldalak

2012. október 27., szombat

Szombat jóasszony módra


Avagy, ha én egyszer beszabadulok a konyhába... :o)
Hétközben nem szoktam túlzásba vinni a főzést, néha még unom is, hogy megint mi legyen, ami gyors és finom, de hétvégén, ha ráérek, és előre tervezek, és bevásárolok.... (mondjuk, azt hittem, megszakadok, mire tegnap hazaértem)...

Ma tehát főztem egy finom, kiadós lencselevest, amihez a múltkor vett dupla csomagból maradt levelestésztából túrós-erdei gyümölcsös rétesfélét tekertem. 


Vettem póréhagymát is, hogy jövő héten valamikor megsüssem Zoli kedvenc sós pitéjét, de jobban megnézve, mégis megsütöttem ma. Ahogy összepirítottam a hagymát némi szalonnával, aztán hozzátettem a tömlős Medve sajtot és tejszínt, kicsit megfűszereztem, megint eszembe  jutott, hogy  egyszer már ehhez a keverékhez csak tésztát főzzek ki, belezuttyantsam a szűrőből, jól összekeverjem, és tálaljam...


De aztán csak meggyúrtam a szokott gyors tésztát, és megsütöttem a jól bevált lepényt:

Amíg a sütőre figyeltem, gyorsan feltettem a holnapi pörköltet is (azért nem szándékozom az egész hétvégét a konyhában tölteni), és magamnak is főztem egy újabb adag sütötők krémlevest, mivel a múltkori, első próbálkozásom ínycsiklandóan jól sikerült, bár kicsit elnyomta a sütőtököt a hozzáadott curry fűszerkeverék, és tejszín. Ezúttal jobban érvényesül az egyetlen tökféle, amit megeszek. :o) Nincs is jobb ebben a bánatos időben, mint egy finom, fűszeres, kényeztető leves, no meg egy kis Jane Austen (épp az Értelem és érzelem megy a tévében).


De ezzel már a varrószobában...

Folt. köv.

3 megjegyzés:

Kriszti írta...

Na jó, ez így nem ér!!!! Ennyi finomság egy kupacban. :D
A film pedig nekem is az egyik kedvencem, már nem is tudom hányszor láttam, de azért most is felvettem. :)

Kathy írta...

Na nekem az az elso kep nyugodtan johet reggel,delben, de este sem bannam! Az illatok idaig terjengenek! :)

Hegemony77 írta...

Nagyon szépek a képek!
A sajtos szalonnás dolgot régen mi mindig copfocska tésztával ettük, és nagy kedvenc volt.

Megjegyzés küldése