Oldalak

2012. augusztus 18., szombat

Maradékok

A konyhában csupa maradékból dobtam össze kétnapi ebédet, ami eredetileg töltött töknek indult, de a végére a tökszázalék már-már elhanyagolható lett, de a lényeg, hogy az ebéd finom, a tök meg kellett bele:


A rétegek: alul maradék kiflikből töltelék (mint a csirkébe...), fölötte hámozott, magtalanított tök, rajta pizzás melegszendvicskrém, aztán sajt. Ismétlem minden maradék, szóval nem kellett semmit kidobni, és még jó ebédem is lett, ez ám a haszon! :o)


Szinte maradéknak nevezhetem, de inkább kincsként leltem rá egy régen kapott hímzett anyagdarabra az egyik dobozban, amiben ilyesféle dolgok lappangnak, ihletre várva. Többször elővettem már Cili hímzését, amit ajándékba kaptunk tőle, de igazi jó ötletem sose volt hozzá, hogy méltóan legyen felhasználva.

Most neszeszerekké varrtam őket, szülinapunkra - mondhatni. Igen kevéssé variálva, hogy a hímzéseken maradjon a hangsúly:


Ezúttal a többször használt formát teljesen lapos kivitelben varrtam, az enyém máris belakva, igazolványtartóként lapul a táskámban, bérlettel, igazolványokkal, egyéb papírokkal.

Úgy látszik, ha Zsuzsi nem áraszt el kiszabott varrnivalókkal, nehezen zökkenek vissza az önálló kreatívkodásba, de azért...


Folt. köv.


5 megjegyzés:

Juhizs írta...

Boldog szülinapot, ha jön, vagy van :-)
Kedvesek lettek a neszik !
Jónak tűnik a tökös "kaja" is, látszik, hogy nem tököltél a konyhában :-)
Nálunk levesben sokszor van ilyen, jön a családtag és kérdi, hogy "mi ez?" Milyen leves?
Válasz: Edd meg leves... ami azt jelenti, hogy bele lett dobálva mindenféle, ami otthon volt (és nem visított, hogy levesbe rakják)...
Ugyanez létezik tepsis változatban is, mint főétel szintén abból, amit otthon lel az ember.

a Matula ikrek írta...

Köszönjük! Még csak jön... :o)
Az "összedobált" kaják a tuti nyerők. Az eddmegleves és eddmegmásodik nálunk is szlogenek voltak. ;o)

bemka írta...

Érdekes...nálunk is szerepelt az étlapon az eddmegleves :)csak nálunk akkor volt ez a válasz, ha olyan étel volt, aminek húztuk az orrunkat.

Maris írta...

Hű, mióta várja az a patisszon a hűtőben, hogy én végre kitaláljam, mi legyen belőle! :-D De nálam momentán még maradékok se nagyon vannak itthon, jégkrémmel meg csak nem rétegezhetem, és gyalult tökkel se nagyon :-D

a Matula ikrek írta...

Jégkrémes patisszon... hmmm.
De hát az elég csak kirántani magában, nyammnyamm.

Megjegyzés küldése