Oldalak

2011. augusztus 31., szerda

Amputáció




Két póló tönkrement ujjait kellett amputálnom. Mivel egy póló ujjak nélkül is jól használható, egyszerűen csak körbevágtam az ujjavarrást, és saját készítésű ferdepánttal beszegtem a kivágásokat. Először egy sima kék vásznat találtam, ami passzolt, de sajnos nem lett elég pánt belőle a két pólóhoz, így aztán a második kicsit érdekesebb, kockás pántot kapott.
Ha valaki még nem készített ferdepántot, nem ördöngösség, én ide három centi széles csíkokat szabtam átlósan a vásznakból (a körvágó, vonalzó, alátét kombó nagyon megkönnyíti, és meggyorsítja a dolgot), aztán a megfelelő hosszúságra összetoldottam őket, és félbevasaltam a pántot. A színéről keskenyen felvarrtam, nyitott szélet a vágott szélre illesztve, majd belülre hajtottam, és szépen eligazgatva letűztem a pántot.
Ilyen, félbehajtott pánttal (de kicsit szélesebbel) azt is megtehetjük, hogy a felvarrás után a nyitott szélet eltisztázzuk, és a ráhagyásokat a ruha felé hajtva, a színéről keskenyen letűzzük. Ekkor a pánt keskeny szélként kiáll a ruha szélén.

A levágott ujjak használható részei mennek Krisztihez, a pólóanyagokat gyűjtő dobozba, merevítő közbéléssel bevasalva például jó kis rátétek lehetnek. Egy rövid ujj épen megmaradt, azt felvágtam, és nézegetem, hogy mi lehetne belőle. Talán egy kis nyári felsőcske valamelyik kis fruskának a környezetünkben, meglátjuk...

Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése