Oldalak

2014. december 6., szombat

Valami nagyobb

Mert ilyesmi is készül azért, csak lassabban, folyton félbehagyva, itt-ott pár percet-félórácskát dolgozva rajta...
Gondoltam, hogy karácsony előtt még van idő pár téliesebb ruhát varrni a Meskára, így elő is szedtem két anyagot, amiket ősszel turkáltam, a szép, bordűrös mintáik miatt. Rá kellett jönnöm, hogy villanyfénynél szépre fotózni szinte lehetetlen őket:
a jobb oldali a "szarvasfejes" - Kriszti szerint




háttérben a varróasztalra zsúfolt, többi karácsonyi projekt


De aztán kiterítve már egész jó kép sikeredett az elsőnek feldolgozandóról:
a kis fehér pötty nem anyaghiba szerencsére, bár szívbajt kaptam, mikor megláttam a képen

Ilyen a bordűrje mintája:

Persze itt is filóztam egy darabig, hogy mi is készüljön belőle, ezért is csúszott mostanra a megvarrása. Mert ugye, ekkora darabból lehet rövid, vagy hosszú szoknya, szűk, vagy bő változatban, az alján bordűrrel,

vagy mini tubusruha, szintén az alján, de akár a tetején is a bordűrrel. Sőt, húzott szoknyás ruha is, bármelyik részén a bordűrrel, akár még a derekán is...

Vagy egy szép stóla, akár:


Végül a klasszikus, és egyben kevéssé macerásan megvarrható, bő, hosszú szoknya mellett döntöttem. Színével félbehajtottam az anyagot, és összevarrtam a szövött széleket, így még a tisztázást is megspóroltam. Utána a csövecskémnek leegyenesítettem az alját és a tetejét, a bordűrt véve viszonyítási alapnak. Az alját keskenyen, duplán visszahajtottam és letűztem, a tetejéből levágtam 10 centit, amiből kiszabtam az övet. A szoknya bőségének összefogásán megint gondolkoztam egy darabig, mert ugye, lehetne húzott, vagy körben rakott, vagy csak néhány nagyobb hajtással megoldott... Az utóbbinál maradtam, az elején két  nagyobb, a hátán két kisebb hajtásba fogtam a bőséget, és a háta közepébe bevarrtam egy cipzárt is. Utána már csak az övet kellett felvarrnom, gombot és gomblyukat varrnom, és el is készült ez a klasszikus szépség:

eleje


háta

Hétköznapinak, de ünnepinek is lehet hordani, a kiegészítéstől függően. Már a Meskán.
Pakolászás közben  előkerült még egy szürke szoknya, amit annak idején próbababa híján nem tudtam fotózni, most azt is megmutatom, szintén a Meskán keres gazdát.



Talán a másik bordűrös anyaggal (amit Kriszti szarvasfejesnek hív), talán a farmertakaró levett fedlapja félbehagyott átalakításával, talán valami karácsonyival...

Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése