Oldalak

2017. február 28., kedd

Világ csodája

Vagyis amikor én megszerettem a steppelést. :o)
Nem titkoltam eddig se, a takaró varrásból a foltozás a kedvenc részem, a hátlapozást, steppelést, ha lehet inkább Zsuzsira lőcsölöm. Ezúttal azonban változni látszik a helyzet.
Kipróbáltam külföldi foltosoktól ellesett trükköket, például, hogy a hátlapot leragasztgatjuk a parkettára maszkoló szalaggal, szépen kisimítva:


 Aztán a flízt és az előlapot is gondosan kisimítgatjuk rajta, és kiskanál segítségével teli tűzködjük biztostűkkel:


A kiskanál abban segít, hogy a feszülő rétegeken sikeresen áttolt biztostűt könnyebben bezárjuk, kéz sérülések elkerülésével.


Először csak az egyik színt gondoltam átlós irányban letűzni, de aztán kedvet is kaptam tovább varrni, és ránézésre is szükségesnek tűnt (optikailag, nem rögzítés okán) a másik színű kockákon is átfutni. És most szó szerint értem! Átfutottam rajta a varrógéppel oda, s vissza, semmi igazgatás, húzkodás, idegeskedés. A fenti rögzítési metódus oly mértékben biztosan stabilizálja a három réteget, hogy az egész steppelésben csak arra kell figyelni, hogy betuszkold a széleket a gép alá.
A végeredmény hátulról, tán három-négy milliméternyi becsípés keletkezett, amiket úgy vettem csak észre, ha az orrom is beledugtam a hátlapba:


Az előlap már a szegőpánt rávarrása után:


Egy régebbi felnőtt takaró anyagainak maradékait használtam el, már akkor néztem, hogy ez jó lehet még épp egy kisméretű takarónak. Az akkor négyéves unokahúg cuki kis zombiknak aposztrofálta a kalózkoponyákat, akik ráadásul folyton puszit adtak neki. Mégis, most, hogy megmutattam az előlapot egy ismerős anyukának, akkorára kerekedtek a szemei, mint egy csészealj.


Pedig ebbe még virágos kockákat is csempésztem. :o) Majd meglátjuk, mi lesz a többi ismerős véleménye... Szerintem más is vállalhatónak fogja tartani, hisz a rózsaszín és világoskék babacuccért sincs mindenki oda.
A hátlap fehér-fekete mintás vászon, a szegőpánt bordó-fehér kockás vászon, a régi takarónak ez volt a hátlapja:


Konkrét varrnivaló épp nem vár sorára, tehát valami húsvéti nyulaskodással...


Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése