Oldalak

2020. február 12., szerda

Egy kis farmer átalakítás

"Kedvenc nagynéném, tudnál nekem kicsit szűkíteni és kicsit rövidíteni ezen a farmeron?" - hangzott el a kérdés unokaöcsém szájából. Persze, hogy tudnék. - válaszoltam én.
Remek lehetőség, hogy megmutassam egy fotósorozattal, hogy mennyi munka az, amikor csak egy kicsit kell varrni a nadrágon. (nem pont unokaöccsnek, a család valahogy tisztában van vele, mi mennyi munka a varrásban!)

Kezdjük ott, hogy ha normálisan átalakított ruhát akarsz, akkor zokszó nélkül felpróbálod, akár kifordítva is. Ha pedig megtűztem a szűkítést, amit kértél, akkor kérésre le is ülsz benne, hogy lássuk, nem lesz-e túl szűk, és tűkkel a nadrágban is lehúzod, hogy lássuk, átfér-e a lábfejed a szűkített alján. :o)

Én akkor nekilátok és lebontom a címkét (mert szúr, és mert cuki vagyok), ha pedig tényleg csak kicsit kell rövidíteni, akkor az alja szegést is le kell bontanom:





Utána feljelölöm a levágást, és nem feledkezek meg a varrásráhagyásról sem (jó esetben!) :




Levágom a felesleget, aztán jöhet a szűkítés feljelölése. Itt például oda kell figyelnem, hogy egyenletesen fusson a varrás, és tetejénél különösen kis szögben fusson bele az eredeti varrásba, nehogy egy "kinövés" keletkezzen a varrás kezdeténél:




Gombostűzöm, megvarrom egyenes öltéssel, aztán mielőtt levágnám, kifordítom, és ellenőrzöm, hogy tényleg sehol egy pukli:




Utána levágom a felesleget és eltisztázom a széleket:




Máris jöhet az alja! Levasalom befelé a varrásráhagyást, aztán félbehajtva fel is gombostűzöm:




Már csak végig kell szaladni rajta... Nekem SuperJeans varrógépem van, ami elvileg 16 réteg farmeron gond nélkül átvarr, de a dísztűzéses résznél még én is kézzel hajtom át, nehogy törjön a tű, mert ott bizony kopog még a SuperJeans is.
Ó, és ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ahány farmer van forgalomban, annyiféle dísztűző cérnát használnak hozzá. Tehát nekem be kell szereznem ennyiféle farmer és munkásruha varró erős cérnát legalább:




Ó, régi szép napok, amikor még minden farmert csak a sárgásbarnával varrtak! :o) (már persze abból is több árnyalat van, fent középen és alul a kicsi guriga például)

Akkor aztán kész az alja szegés is, tehát hordhatod a rádalakított farmeredet:




Ennyit tehát, ha kicsit kisebbre kell varrni valamit. Ez amúgy a jobbik eset, mintha egy kicsit bővebb kéne legyen, vagy hosszabb, de ahhoz most épp nincs bemutató darabom. Valamint egyszerűbb volt a dolgom annyival is, hogy se oldalzsebe nincs a nadrágnak (lebontani, szűkíteni, visszavarrni), és csak az egyik oldalán volt dísztűzéssel varrva (ellenkező esetben egyik oldalon azt is végig kell bontani, varrás után pedig visszatűzni).


Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése