Oldalak

2018. június 25., hétfő

Mentsük, ami menthető

Évekkel ezelőtt Zsuzsitól kaptam ezt a turkált méteráru darabot, a kedvenc napkalapos Zsuzsis mintákkal. Egy baj van csak vele, moshatatlannak bizonyultak a rajta fellelhető olajos-rozsdás színű foltok. Viszont nekem két kispárnahuzat kellett a saját kispárnámra (mert az eddig használt háromba egyszerűen belelyukadt az ujjam, annyira elvástak röpke húsz év használatban), és akadtak itt menthető részek bőviben:


 A szuper, bordűrös szövött szél amúgy folttalan, csak ott meg nagyon a szélen futnak a minták:


 A mintás blokkok szinte mindegyikén esett folt, mint ennek a Zsuzsinak a kötény-kötőjénél például:


De azért az első huzatra tudtam egy teljes blokkot is menteni előlapnak:


Hátlapja folt-mentes részekből és a fentebbi blokk menthető részéből készült:


A másik előlap egy négyes blokk, csupa édes kis Zsuzsival:


 A hátlaphoz Billes négyesekből szabtam ki a folttalan részeket, itt mondjuk már toldanom is kellett, de hátlapnak így is tökéletes lett.


Ezekkel a darabokkal befejeződött a párnás és huzatos hét, végre előszedhetem újra a kockás foltokat és a farmereket!


Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése