Oldalak

2017. augusztus 23., szerda

Éles váltások

 Először is a sportos, felnőtt méretű pólókból, romantikus gyerekruha. Sajnos az egyiket, egy sötétszürke Adidas pólóból készültet olyan gyorsan elajándékoztam, hogy fénykép se készült.
De a másikról, amin már aplikált virágokat is varrtam fel, néhány anyaghiba eltüntetésére, szerencsére készült kép:


Egy másik éles váltás, hogy ezentúl igyekeznem kell cukormentesen főzni, mert páromnál cukorbetegség látszik kialakulni. Még pár hónap a kezdő gyógyszerrel, és csak aztán dől el, hogy továbbra is gyógyszer, vagy inzulin, de addig is beleállunk a diétás étrendbe. Szerencsére zöldséget ehet, amennyi csak belefér, és még nagyobb szerencse, hogy amúgyis szeretjük minden formában a zöldféléket. Legalább elfogy a napi fél kiló körüli paradicsomtermés is...
Ami múlt szombaton kiegészült némi saját termésű szilvával is...


 És itt súgom meg, hogy a szilváspite teljes kiőrlésű liszttel és Eritrittel is ugyanolyan finom, ha nem finomabb, mint simán. Szerencsére a bevált pite tészta receptem nem túl bonyolult, csak ezt a két összetevőt cseréltem ki benne, és máris megfelel. Persze a szilva cukortartalmával azért számolni kell. Viszont a teljes kiőrlésű lisztből még könnyebben is állt össze az omlós tészta...


A mai utolsó váltás már csak optikai illuzió lesz, mert szívességből elvállaltam négy darab szögletzászló beszegését, amihez ezt az anyagot találtam a szatyorban:




Ó, borzalom! Tükörbársony... nyeklik és nyaklik, és ugye látszik, hogy majdnem jól van szabva... majdnem. Bevallom, az elsőt még leegyenesítettem és nekiláttam szalaggal elszegni. De frenetikusan rossz lett a végeredmény, pláne zászlónak. :o)
Ezért inkább Huss és pöcc, átváltoztattam az anyagot vászonra (elfekvő készlet...) és negyed idő alatt kiszabtam és beszegtem a négy téglalapot:


A héten még szabin vagyok, de mivel állatkertbe visszük a keresztlányunkat és húgát, meg kertben is sütögetünk még, és egyéb tervek is vannak, nem tudhatom mikor és mivel, de biztosan...


Folt. köv.




2 megjegyzés:

Bejus70 írta...

Kis színes, vegyes bejegyzéseddel indult a napom.Köszi, jól kezdődik.😊 A szilvás pitét egyszer próbáld ki úgy, hogy a gyümölcsöket negyedeled, egy tálban édesíted, fahéjazod, majd rázuttyantod a tésztára. Alá azért kell egy kicsi prézli, a tetejére szeletelt mandula dukál. Igen mutatós ámde finom is az egész.

a Matula ikrek írta...

Negyedel, fahéjaz, zuttyant, igenis! :o)

Megjegyzés küldése