Oldalak

2013. február 6., szerda

A tütü készítése

Mivel Vica kérdezte, meg amúgy is gondoltam rá, hogy leírom, hogy készültek, hát íme:

Ez volt az első inspirációm, de aztán innen, meg innen vettem az ötletet, és a készítéshez ez utóbbi leírást használtam.
Beletelt némi időbe, mire kiderítettem, meg átváltogattam, hogy mennyi anyag is kell hozzá, nem beszélve arról, hogy a tüllt nem szalagként, hanem méterben vettem, egy részét a 390.- forintos, "Megőrültünk" méteráruboltban, egy részét pedig a Taylor tánckellék-ben. Figyeljetek arra, hogy ehhez a puha tüll kell, mert például a Taylorban vannak sokkal merevebbek is (a linken az a fajta van, amit én is használtam).

Végeredményben egy-egy tütühöz 3 métert használtam fel. 10 centi széles csíkokra vágtam, és a 140 centi szélességét is elfeleztem, így 60 csík van egy szoknyácskában, és kb. 30 centi a kész darab hossza is.
Eredetileg hosszabbat terveztem, ami magában is hordható szoknyaként, de valahol elszámoltam, vagy félreértelmeztem, hogy mennyi csík kéne egyhez, és ezért feleztem a teljes kelmeszélességű csíkokat /és így lett négy tütü a kettő  helyett :o)/

A derekához erős, szélesebb gumi kell, amit nem kaptam egy rövidáru boltban sem, pedig jó néhány helyen megnéztem, ezért duplán vettem azt, amit sikerült vennem. A  derékbőségből egy-két centit elveszünk, ezt a hosszt levágjuk a gumiból, és összevarrjuk a két végét. A varrás nem fog látszani, takarja a tüll.

Aztán a lábunkra húzzuk a gumikarikát, és felhurkoljuk rá a félbehajtott tüllcsíkokat. Így a legkényelmesebb, mert annyi kezünk úgy sincs, hogy tartsuk a gumit, meg még csomózzuk is a  tüllt. Képeket a fenti, harmadik linken találtok, magukért beszélnek.

Én 55-65-ös derékbőségekkel dolgoztam, azokra ez a mennyiség bőven elég. Egy óra alatt simán össze lehet rakni, és varrógép sem kell hozzá. Bár én gurulóvágóval szabtam, ollóval ez kicsit több időt vehet igénybe.

Hajrá, csajok, tütüből nem lehet túl sok! :o)

Folt. köv.


2 megjegyzés:

Vica írta...

Köszönöm a részletes leírást, így már egyből könnyebben belevágok majd jövőre. :-)
Addig meg valahonnan én is kerítek tüllt itt a mindenhátamögött városban.

a Matula ikrek írta...

Szívesen. :o)
A Taylor-ból rendelni is lehet, de ha gondolod, szívesen megveszem, és postázom neked. :o)

Megjegyzés küldése