Oldalak

2012. július 25., szerda

Bevállalós

Bevállaltam.

De mit már megint?!

Biztos Ti is vagytok úgy vele, hogy valami varrásnál előre nem is gondoljátok, mennyi macera lesz vele, aztán menetközben jöhet a fejvakarás, hogy akkor most mit is, meg hogy is?!

Ági, aki törzsvásárlónak számít nálunk, megkérdezte, hogy kisfia falvédőjét, ami eddig a rácsos ágyban honolt, meg tudnám-e toldani, mert a falvédő nem nőtt a gyerekkel együtt, így rövid lesz a nagy ágy mellé a falra. Elvállaltam, bár már akkor gondoltam, hogy azért nem lesz egyszerű dolgom vele, de kellenek a kihívások ugye, meg hát törzsvevőknek szinte mindent. :o)

Mikor kézhez kaptam a bolti darabot, leesett az állam. Régebben több helyen is láttam ezeket a típusú foltgyártmányokat, akkor még lelkesedtem is, hogy milyen helyesek. Azok, kétség nem fér hozzá, de hogy nem kézműves termékek, mint ahogy akkor gondoltam, az tuti. Nem minősítek, de kérdezek: 150x60 cm-s falvédő egy milliméter tűzés nélkül??? De még a széle se...


Ezen a képen már hátul letűztem az eredeti tartópántokat, mert a későbbiekben azokon lesz átfűzve a tartórúd. A két szélső azért látható még, mert a toldásnál útban lettek volna.

Az összes, tűzésszerűen látható varrás ennyi volt rajta, a kifordítónyílás és a címke bevarrása, géppel persze:


Na, de lássunk munkához... :o)

Megvarrtam a két oldalsó részt, nagy zsebekkel, három oldalon összevarrva, hátul letűzött tartópánttal. Erről sajnos nem készült kép.

A zsebeket vászonnal stirceltem, hogy bírják a strapát, a tetejükön az eredeti applikációt utánzó tűzést készítettem, dupla sötétkék felsőszállal:

Az összeállítás előtt az oldalrészek belső felén pár centire a nyitott széltől letűztem a flízt, és a széle felől kivágtam pár centit, hogy a kész darabon ne torlódjanak az anyagok.

Ezután az oldalrészek előlapját színt-színére felvarrtam a régi darab oldalára géppel:

A steppeletlenség miatt nyeklő-nyakló, hullámzó szélekkel nem volt könnyű dolgom, de két marék gombostű azért segített.

A hátoldalon befordítottam az anyag szélét, és kézzel, láthatatlan öltéssel varrtam végig, mert géppel teljesen lehetetlen lett volna szépen letűzni:

Ezután hátratűztem a maradék pántokat, és kész is a toldott falvédő:

Az eredetiben használttal egyező vastagságú flízemnek még lényegesen jobb a tartása, ezért látszik hangyányit nagyobbnak a toldás, de mm-re egyezik a méret:

Elsőre keretezett oldalrészt terveztünk, de a méret nem engedte meg, mert akkor a zsebek nem lennének ennyire kihasználhatóak (17x25cm):

Hátlap letűzött pántokkal:



Folt. köv.

1 megjegyzés:

Hegemony77 írta...

Nem semmi meló! Ügyes vagy, hogy ilyen jól megoldottad! Várom a folytatást!

Megjegyzés küldése