Oldalak

2010. június 21., hétfő

Krizantém

A legújabb kész mű a varrósarokból egy hímzett kép. (Ha én egyszer nekiállok hímezni...)
A forrása Gail Lawther Ajándékok a varródobozból című könyve.
Eredetileg búcsúkártyának ajánlja a szerző, papírral paszpartuzva, és bekeretezve, de én egysíkúan varrásba gondoltam át, mint szinte mindent.
A minta jelentősége az, hogy " A kínaiak azt tartják, ha valaki olyan vízből iszik, amibe krizantémszirmok hullottak, akkor az illető ezer évig fog élni." Minden új életszakaszhoz kívánhatunk vele a megajándékozottnak hosszú és boldog utat.







Én általában "Gyógyulj meg!!! kép"-nek nevezem, mert olyan esetekben szoktam megvarrni, mikor arra van szükség, de egy kis örökélet senkinek se árt! :o)
Magát a képet nagy (sashiko) öltésekkel kell hímezni kétféle rézvörös, kétféle zöld és egy kék cérnával. Én itt is a papíron átvarrás-papírtépkedés módszert használom.
Mikor a kép elkészült, gondban voltam, hogy milyen anyaggal keretezzem. Több esélyes közül a két látható volt a favorit, de valahogy nem és nem tudtam dönteni. Ekkor Zsuzsi közölte velem az egyszerű tényt, nem ez lenne az első képem, amire dupla keret kerülne... hogy ez nekem hogy nem jutott eszembe?! :o)
Végül így készült el dupla kerettel, a kereteken és a minta szélén szaladó tűzéssel a következő örökélet-ajándék. Remélem ez a példány is teszi a dolgát, mint a régebben készült társai!


Folt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése